Andrea Fantoni

 

Es diploma en l’Escola Municipal d’Art Dramàtic de Montevideo “Margarita Xirgu”

Uruguay (1992), més tard cursa una llicenciatura en Estudis Teatrals en la

Universitat de Paris (1993), i finalment un master en Gestió Cultural en la Universitat

de Barcelona (1999), i el diploma ESADE de l’Escola Superior d’Administració

d’Empreses, en Gestió d’Empreses Culturals, Barcelona (2000).

 

Reb classes amb Andreas Voutsinas a Paris (entre altres), becada per AFAA,

participa en un Seminari d’Investigació Teatral en el DAMS, Departament de Música

i Espectacles de la Universitat de Bologna, i en el Odin Teatret de Dinamarca en

Holstebro, i és alumna de Phillipe Gaulier en la seva escola a Londres.

 

Com actriu treballa en varis espectacles de teatre per a nens i adults, i cine.

Realitza temporades en teatres de circuït professional (Montevideo, Porto Alegre,

San Pablo, Barcelona, Madrid …) gires i participa en festivals regionals i

internacionals de teatre amb varis espectacles entre ells “Te casarás en América”

(unipersonal sobre històries d’immigrants): Festival de Chile Crea, Santiago de

Chile; Festival del Mercosur Cultural a San Pablo; Festival Internacional de Teatre

de Londrina; Festival de Teatre de Porto Alegre; Festival Internacional de Dona i

Teatre, Montevideo; Festival de Teatre de Girona, Catalunya; Encontre de Teatre

D'Asturias, Gijón i Oviedo; Festival de Teatre de Granada; Festival de Teatre de

Zaragoça, etc.

Com coprotagonista en el llargmetratge “En la Puta Vida” (co-producció Espanya-

Bélgica-Uruguay) és invitada al Festival de Cine Iberoamericà de Lyon, a la Mostra

de Cine Llatinoamericà de Lleida, al Cicle de Cine Llatinoamericà de l’Institut Català

de Cooperació Iberoamericana de Barcelona, etc.

 

Obté el premi revelació de la crítica especialitzada de teatre (1988) i de cine

(2001) d’Uruguay.

 

En l’àmbit de la gestió cultural colabora amb diferents projectes.

Treballa en l’equip que proyecta, implementa i ejecuta la gestió del Primer Encontre

Internacional de Cooperació de polítiics, gestors i artistes en el camp de la dansa en

el Mercat de les Flors, Barcelona, 1998.

Treballa com responsable del Projecte de Gestió i Cooperació Internacional pel

Teatre Solís de Montevideo, 1999-2001. Junt amb Jean Michel Dubois, (director

tècnic del Théâtre National de Strasbourg) en el projecte de creació d’una escola

de formació de tècnics de teatre per Llatinoamèrica. Montevideo–Buenos Aires

–Strasbourg, 2001, entre altres.

 

En l’àmbit de formació ha realitzat projectes de formació i cursos de teatre

dirigits a diferents públics per varis Ajuntaments de Catalunya i des de fa

un any integra l’equip del projecte Passatges.

 

 

 

TEATRO

Perquè un acte teatral tingui lloc es necessita

algú que mira (espectador) i algú que representa (actor),

i un espai que aculli aquesta experiència.

Qualsevol espai pot ser un espai escènic.

Qualsevol espai escènic pot acollir una història.

Qualsevol història pot comunicar-se d’infinites maneres

...a traves del cos, la veu, la relació amb l’espai, amb el

temps, amb la llum, amb els objectes, amb l’altre, amb

els altres...

L’objectiu és revelar i investigar les infinites possibilitats

de relació: actor – contingut íntim de la seva història

(pensament-emoció-acció), actor – espai, actor – temps,

actor – objecte, actor – actor, actor – espectador...

i enriquir aquesta experiència amb l’intercanvi amb

altres disciplines.